måndag 1 juli 2013

Ordning i bokhyllan!

Idag var Thilda så förkyld att hon fick vara hemma från fritids! Otur så här på sommarlovet! Men en stund orkade hon hjälpa mig med att placera in alla böcker som fått flytta ner en våning. Men vilken ordning är bäst att ha i bokhyllan? Tidigare hade jag dem i storleksordning vilket ger ett symmetriskt intryck och det passar mig mycket bra. Men nu testade vi att köra bokstavsordning. Pocket för sig och inbundet för sig och faktaböcker för sig. Dessutom delade vi upp hyllorna i en killhylla med pappa Henkes och Abbes böcker och en tjejhylla med mina och Thildas i. Nä vi är inte klara... Men jag ska lägga upp en bild  sen när vi är det. Det blev praktiskt men inte så snyggt. Vilken ordning har ni? Färg, storlek eller alfabetisk?

1 kommentar:

  1. Det är inte helt lätt att bestämma ordning i bokhyllan. Att sortera böcker efter färg kan vara snyggt. Men då blir det svårare att hitta.

    SvaraRadera